Zina ve her türlü cinsel sapıklık muteber; birden fazla resmi nikâhlı eş tu kaka!

Sibel Üresin isimli bir kadın aile danışmanı çok eşlilik yasal olsun diye bir konuşma yapınca adeta kızılca kıyamet koptu… Her türden cinsel ilişki ve sapkınlığa özel hayat, kişisel tercih hakkı deyip hoşgörü gösteren ve dokunulmazlık isteyen malum çevreler, birden fazla kadınla nikâh söz konusu olduğunda birden sırtlanlaşıyorlar.

Çünkü onlar çok eşliliğe değil İslam’a karşıdırlar. Oysa İslam fıtrat dinidir. Hiçbir konuda insanın tabiatına aykırı bir hüküm getirmiş değildir. Birden fazla kadınla nikâh konusu da insanın doğasına, toplumsal hayata en uygun şekilde belirlenmiştir.

Her şeyden önce bir kere İslam erkekleri ve kadınları insan olarak eşit haklara sahip kılmıştır. Bu eşitliği değişik sosyal ve toplumsal ortam ve şartlarda, farklı parametrelerle korumayı sağlamayı hep göz önünde bulundurmuştur.

Sosyal ve toplumsal ortamlar ne kadar değişiklik arz ederse etsin, kişisel farklılıklar ne denli büyük olursa olsun, her halükârda değişmez tek tip kurallar getirmeyi eşitlik diye lanse edenler büyük bir adaletsizlik hatta zulüm yaptıklarını idrak edemiyorlar.

Nasıl ki uzun boylu adama da, kısa boyluya da, şişmana da, zayıfa da farklı giyinmek isteyene de aynı boy ve tek tip bir elbiseyi dayatmak zulüm ise; herkese tek eşli olmayı dayatmak da bir zulümdür.

Ne erkekler ne de kadınlar penguenler gibi tek tip değildir. Her bir insan tek başına bir âlemdir. İslam insanların ortak yanlarını olduğu gibi farklı yanlarını da dikkate alarak sadece çok temel kurallar getirmiştir.

İslam sanıldığı gibi asla çok yasak getirmemiştir. Asıl olan haleller ve özgürlüklerdir; haramlar ve kısıtlamalar istisnaidir. Bu yüzden İslam bir konuda haram ve yasak getirmemişse helal ve serbestlik alanı içinde sayılır.

İslam, sayısız kadına sahip olunabilen bir zamanda en çok 4 kadın ile nikâh yapılabileceği hükmünü getirmiştir. Neden 1 kadından fazlasını yasaklamayıp 4 kadından fazlasını yasaklamıştır sorusu abestir. Çünkü 1 kadın ile nikâhı İslam ideal olarak tavsiye ettiği halde bu hiçbir zaman ve hiçbir toplumda tam olarak uygulanabilir olmamıştır.

Tek eş ile yetinen erkekler, bir erkeğin ikinci eşi olmayı asla kabul etmeyen kadınlar olduğu gibi; bir eşle yetinmeyen erkekler, bir erkeğin ikinci, üçüncü, dördüncü ve daha fazla eşi olmayı kabullenen kadınlar da hep olmuştur, olacaktır da.

Kadınlar zannedildiği gibi buna sadece mecbur oldukları için razı olmazlar. Bazen sosyal ve kültürel anlayışları nedeniyle, bazen beklenti ve çeşitli hesapları nedeniyle bunu bizzat kadınlar isteyebilmektedirler.

Kadınların erkeklerden beklentisi sadece cinsel olmadığı gibi aksine erkeklerin de kadınlardan beklentisi sadece cinsel değildir. Evliliklerin ve birlikteliklerin sayısız nedenleri vardır.

Bazı genç, güzel, zengin ve statülü kadınların başarılarına hayran oldukları yaşlı ya da çirkin erkeklerle evlenmek istedikleri bilinmektedir. Erkeğin bir kadınla, kadının bir erkekle evlenmeyi ya da birlikte olmayı istemesinin sayılamayacak kadar çok nedeni olabilir.

Kadın erkek arasındaki bu ilişki türünün zenginliğini tek düzeye indirgeyip tek tip bir statü ile sınırlamak; insanın özgürlükçü, değişimci ve farklılıklar gösteren yapısına aykırıdır.

Her konuda sınırsız özgürlükler isteyenler İslam’ın sağladığı bir özgürlük söz konusu olduğunda keçi inadı ile karşı çıkmaktadırlar. Bu onların inkârcı zihniyetinden kaynaklanan marazi bir durumdur.

Bir erkeğin 4 kadın ile nikâhlanabilme özgürlüğüne kadın haklarını gerekçe gösterip karşı çıkanlar; kadınların genel evlerde pazarlanıp mal gibi peşkeş çekilmesine asla seslerini çıkarmazlar.

Aile yapısını tahrip eden çapkınlığa, ihanete, aldatmaya ise özel hayat demekte bir sakınca görmemektedirler. Erkeğin sayısız kadınla nikâhsız yaşamasına, metres tutmasına da bir diyecekleri yoktur. Tek itirazları erkeğin en çok 4 kadın ile nikâhlı olarak yaşama hakkıdır.

İslam dini teşvik ettiği evlenmeyi de sevimsiz gördüğü boşanmayı da kolaylaştırmıştır. Evlenme akdi yaparken erkekler boşanma hakkının kendisinde olmasını şart koşabildikleri gibi kadınlar da başka kadın ile nikâh yapmamasını şart koşabilmektedir.

İslam sözde medeni kanun gibi boşama yetkisini hâkimlere değil bir hak olarak eşlere vermiştir, istediklerinde hemen boşanabilirler. Bu hakkı nikâh akdine göre erkek gibi kadın da kullanabilir.

En çok dillere dolanan erkeklerin kadından fazla miras alması da sanıldığı gibi değildir. İslam temel prensip olarak erkeği ailenin ihtiyaç duyduğu imkânları temin etmekten, kadını da çocuklarının bakımından sorumlu tutmuştur.

Bu şartlarda kadına mirastan eşit hak verilmesi erkeği mağdur ettiği için haksızlıktır. Erkek ailenin ihtiyaçlarını temin etmekten sorumlu olmayacaksa, sosyal ve toplumsal hayat buna göre tanzim olunmuşsa erkek ve kadının mirastan eşit pay alması İslam’a aykırı değildir. Bu tamamen ekonomik imkânların adil bölüşümüne ilişkin bir husustur.

Bir erkeğin 4 kadına kadar nikâh hakkını zorla kullanması da söz konusu olmadığına ve karşılıklı rızaya bağlı bir hak olarak tanındığına göre bu özgürlüğe ne adına karşı çıkılabilir?

Her şey karşılıklı hak ve sorumluklalar çerçevesi içerisinde tespit edildiği için her türlü anlaşmazlık ve niza adil mahkemelerde karara bağlanır.

Bir erkeğin nikâhlı 4 eşini 1 eş ile mukayese etmek yanlıştır. İslam hiç tartışmasız 1 eş ile nikâhlanmayı birden fazla eş ile nikâhlanmaya tercih ve tavsiye etmiştir. Bunu mukayese etmenin bir anlamı yoktur.

Asıl mukayese edilmesi gereken bir erkeğin nikâhlı 4 eşi ile 4 tane ya da daha fazla metresidir. Birinde her türlü sosyal hakkı yasal güvence altında bulunan 4 eş; diğerinde ise hiçbir hak, sorumluluk, yükümlülük söz konusu olmadan bir erkeğin birlikte yaşadığı 4 ya da daha fazla metres!

Akıl, vicdan, insaf sahibi herkes hangisini tercih eder?

Ama bazılarının iliklerine kadar işlemiş olan İslam düşmanlığı var ya; asıl sorun odur. Sırf İslam haram kıldığı için içki içilmesini -zararları bilimsel olarak kesin tespit edildiği halde- kısıtlayan uygulamalara azgın boğalar gibi saldıranlar da, zina haram kılındığı için fuhşun önlenmesine yönelik gayretlere uyuz olanlar da hastalıklı zihniyet mensuplarıdır.

Bir kadın çıkmış, metres ya da yasa dışı imam nikâhı yerine yasal olarak çok eşliliği savunmuş diye linç etmeye kalkışan zihniyetin kim hastalıklı olmadığını söyleyebilir?

Sayı: 659

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Vahit Şekerci - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak El-Aziz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan El-Aziz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler El-Aziz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı El-Aziz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket 2023 seçimlerinde hangi vaade oy vereceksiniz?