Türkiye'nin hamlesine Yunan medyasının yorumu: Eşi görülmemiş hamle!

Türk Silahlı Kuvvetleri'ne ait savaş gemileri, Girit'in doğusunda Yunanistan için doğalgaz araştırması yapan "Nautical Geo" gemisini engelledi. Yunan medyası bunu "Eşi görülmemiş bir meydan okuma" olarak yorumladı.

İsrail'in Doğu Akdeniz'de Türkiye'nin önüne sürdüğü Yunanistan iki gün önce bir bölümü Türk kıta sahanlığını da kapsayan 16-22 Eylül tarihleri arasında Girit ve Kasos adalarının doğusunda "Nautical Geo" araştırma gemisi için yeni bir NAVTEX (denizcilere duyuru) ilan etti. Türkiye de bunun üzerine Yunanistan'ı uyaran bir NAVTEX ile yanıt vermişti.

ALAN TÜRK KITA SAHANLIĞI İÇİNDE

Yunanistan'ın NAVTEX ilan ettiği alan Türkiye ve Libya arasında 27 Kasım 2019’da imzalanan Doğu Akdeniz’de deniz yetki sınırlarının belirlenmesine ilişkin mutabakat muhtırası içerisinde kalıyor.

Türkiye yayınladığı Navtex'te "Türk deniz yetki alanları içerisinde kalan tüm araştırma faaliyetleri, ilgili Türk makamları ile koordine edilmelidir" ifadelerini kullanmıştı.

Navtex'e uymayan "Nautical Geo" araştırma gemisi Türk savaş gemileri tarafından Türkiye'nin sınırlarından çıkartıldı.

YUNAN MEDYASI: EŞİ GÖRÜLMEMİŞ BİR MEYDAN OKUMA

Yunanistan'ın öncü gazetelerinden ProtoThema yaşanan bu olayı "Eşi görülmemiş bir meydan okuma" başlığıyla servis etti. Haberde ayrıca bunun Yunanistan için kabul edilemez olduğu da ifade edildi.

HABER 7

#

20 Eyl 2021 - 19:21 - Gündem


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak El-Aziz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan El-Aziz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler El-Aziz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı El-Aziz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.