Allah'ı hakkıyla tanımadan iyi Müslüman olunmaz: "Allah insanı Kendi suretinde (güzelliğinde) yarattı"

Gazetemiz İmtiyaz Sahibi Zeki Geçkil, Tin Suresi 4. Ayeti “Allah insanı en güzel surette yarattı” ve “Allah insanı kendi suretinde yarattı” hadis-i şerifiyle ilgili tefekkür dünyamızı aydınlatacak önemli açıklamalar yaptı.

Çoğu insanın Allah hakkındaki düşüncesi bir boşluktur. Hiçbir fikri yoktur. Kimi de ya bir ışık, ya bir enerji vs sanır. Özellikle Müslümanlar için Allah’ı hakkıyla tanımak konusu hep geçiştirilmiştir. Oysa ki Allah kitaplarını ve peygamberlerini Kendisini insanlara tanıtmak için göndermiştir. Ayetler de hadisler de Allah'ı çok net anlatmıştır.

Kur’an baştan sonra O'nu anlatırken Yüce Yaratan kitabında Kendisini insan özelliklerinde anlatmıştır. Ancak bilhassa sapkın ilahiyatçılar bu hususun üzerini örtmüş insanlara net bir anlatım sunmayarak boşluk oluşmasını sağlamıştır. Sebebi ise malum; Allah hakkıyla tanınamazsa iyi bir Müslüman olunamaz, o zaman da dinden kopuş, sapış daha kolay olur. Zira inkarcı rejimle barışık sapkın ilahiyatçıların misyonu da bu değil mi zaten?

Gazetemiz İmtiyaz Sahibi Zeki Geçkil, Tin Suresi 4. Ayeti “Allah insanı en güzel surette yarattı” ve “Allah insanı kendi suretinde yarattı” hadis-i şerifiyle ilgili tefekkür dünyamızı aydınlatacak önemli açıklamalar yaptı.

İşte o değerlendirmeleri:

"Allah insanı Kendi suretinde (güzelliğinde) yarattı" buyuran hadis bu ayetin açıklaması

لَقَدْ خَلَقْنَا ٱلْإِنسَٰنَ فِىٓ أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ
(Doğrusu, Biz insanı en güzel bir biçimde yarattık. Tin-4)

Allahu ekber, yani Allah en büyük. Daha büyüğü olur mu? Olmaz. İnsan ahseni takvim. Yani insan en güzel varlık. Daha güzeli olur mu? Olmaz. İnsanın güzelliği güzelliğin sonu, nihayeti, ötesi yok. Allah Cemil, yani Allah Güzel. Bu güzellik en güzel insanın güzelliği. "Allah insanı Kendi suretinde (güzelliğinde) yarattı" buyuran hadis bu ayetin açıklaması.

Allah Kur'an'da Kendini dağlara, bulutlara, denizlere, aya, güneşe, yıldızlara ya da başka bir şeye benzeterek değil İNSANA BENZETEREK anlatıyor. Esma-ül Hüsna tamamen insana da uyar. "Ey Allah'ın kulları Allah'ın ahlakıyla ahlaklanın" hadisi Allah'ın Vücudu gibi ahlakının da en güzel, en kâmil insan ahlakı olduğunu gösteriyor. Kuran Ahlakı Allah'ın ahlakıdır. Kur'an'da ALLAH'IN DENGİ, MİSLİ YOKTUR buyrulur, ama benzeri yoktur, buyrulmamıştır. Tefsirciler kendi anlayışlarını, paradigmalarını ilave edip benzeri yok yazıyorlar. Kur'an Hz. İsa'nın benzerini şübbihe kelimesiyle ifade buyuruyor, misli diye değil. Yani Allah'ın benzeri yok diye bir ifade Kur'an'da yok. Tevrat da, İncil de, Kur'an da Allah'ı bir insan şeklinde anlatmıştır.

Evet, Alemlerin Rab'bi iki cihan Padişahı (Melikinnas) Yüce Allah insan şeklindedir. Peki, tebdil-i kıyafet edip yeryüzüne inmiş, kulları arasında ÖRNEK bir ömür yaşamış mıdır? Yaşamışsa bu Kim olabilir?

Müceddid-i Elf-i Sani İmam-ı Rabbani Mektubatında (bir mektubunda) BEN ALLAH'I YÜKSEK BİR DUVAR ÜZERİNDE YAKIŞIKLI BİR GENÇ ŞEKLİNDE GÖRDÜM diyor.

Bektaşinin şu sözüne bayılırım.. Vaiz anlatıyor.. Allah hiçbir şeye benzemez, hayal edilemez, düşünülemez, tasavvur edilemez.. derken Bektaşi taşı gediğine koyuyor.. Ya, hoca aslında yok diyeceksin ama dilin varmıyor! Bektaşi haklı. Allah Kendini tanıtmak için bunca peygamber, kitap göndermiş. Ama hala hayal edilemezmiş, tasavvur edilemezmiş. Allah'ın yarattığı bir insan dünyayı yönetebilir, Kendisi kâinatı yaratamaz mı?

Çoğu insanın Allah hakkındaki düşüncesi bir boşluktur. Hiçbir fikri yoktur. Kimi de ya bir ışık, ya bir enerji vs sanır. Oysa bunca kitap ve peygamberi Allah Kendini tanıtmak için gönderdi. Kur'an baştan sona Allah'ı anlatır. Keza hadisler Allah'ı anlatır. Allah vücut sahibi, canlı, güzel, seven, sevilmek isteyen, merhametli, yardım eden, arkadaş olan, öfkesi, gazabı da olan, cezalandıran, intikam alan, Kendisinden korkulmasını isteyen, izzet ve azamet sahibi ve insanları Kendisi gibi yaratan, ruhundan üfleyen, yöneten Melikinnas. Yani iki cihan Padişahı. Serveri kâinat. Allah işte bu!

Kur'an yeter diyen devşirme ilahiyatçı soytarılar haydi deyin görelim, Kur'an'da anlatılan Allah nasıl? Taptığınız kim, nasıl biri?

Hak Din İslam Allah'tadır, Allah'ı tanıtmak için nazil olmuştur. Allah'ı hakkıyla tanımadan iyi Müslüman olunmaz.

Kur'an'da, hadiste, Esma-ül Hüsna'da anlatılan Allah'ın sıfatlarından insan ile bağdaşmayan bir şey gören bilen varsa beri gelsin!

(Gelen sorulara cevaben: “Allah'ın yaratıcılık ve uluhiyet sıfatları elbette ki yarattığı kullarında olmaz. Allah kulları olarak yarattığı insanları sahip olduğu bütün sıfatlarla donatmış ve Kendine muhatap almıştır. Belli ki anlamak istemiyorsun, konuyu çarpıtıp saptırmaya çalışıyorsun. Allah'ın şeriki yoktur. Yarattığı kullarını sahip olduğu niteliklerle donatmış onları Kralı, Padişahı, Meliki, Yöneticisi olarak muhatap almıştır. Kur'an, sünnet, böyle açıklamaktadır.”

Ruh bir bedenden çıkar bir başka bedene girer, melekler öyle Cenab-ı Hakk'ın huzuruna götürür. Ya döve döve ya ağırlayarak.. Tıpkı kişinin rüyadaki bedeninden çıkıp hayattaki bedenine girmesi gibi. Ayetlerde de hadislerde de böyle açıklamaktadır.)

Mekândan münezzehtir ve muhalefetün lil havadis (hiç bir şeye benzemez) kelamcıların Allah'a yakıştırmasıdır. Delili yoktur. Mekânı ve makamı Arş'tır. Zamanı, mekânı O yaratmıştır ve Kendisi de edinmiştir. Ahirette cennet ve cehennem halkının ebedi Meliki (Kralıdır). Ezeli değil ama insan da ebedidir.

İhlas Suresinde Allah doğmamış, doğurulmamıştır buyruluyor. Hz Adem de doğmamış, doğurulmamıştır. Bu da insana uymaz değil.

Allah bilinmeyen bir hazine idi, bilinmek istedi. Kendi Vücudunu yarattı. Sonra kâinatı ve Kendi gibi insanı yarattı.

Adem çamur halinde iken ben yaratılmıştım.
-Hz. Muhammed (SAS)-

Yüce Allah Kur'an-ı Kerim'de başka hiçbir ibadet ehline değil, sadece cihad ve marufu emir, münkeri nehiy farizalarını ifa edenlere kurtuluş vaat buyuruyor. Tarikatların, cemaatlerin, ilahiyatçıların bu farizalarla bir alakası var mı? Ama onlara sorsanız cennete ilk girecek olanlar kendileri.

"Hadis-i kutside Cenab-ı Hak buyurdu ki: 'Bilinmeyen bir hazineydim, bilinmek istedim, kainatı yarattım.' Yine buyurdu ki 'Ey Muhammed (S.A.S.) sen olmasaydın bir şey yaratmazdım. Her şeyi senin için yarattım.' Peki, Yüce Allah her şeyi bilinmek istediği için mi yoksa Hz. Muhammed (S.A.S.) için mi yarattı? Burada bir çelişki mi var? Hayır, çelişki yok. Birbirini tamamlayan iki hadis. Allah bilinmek istedi Hz. Muhammed'i yarattı. Diğer her şeyi de O'nun için yarattı."
- ERBAKAN-

Soru şu: Allah'ın bilinmek için Hz. Muhammed (S.A.S)'i yaratması ve bütün kainatı O'nun için yaratması ne demek?

Mevlit dinleyenler "Server-i kâinat Hz. Muhammed Mustafa'ya salevat!" denildiğinde salevat getirirler. Sonra şekerini, lokumunu alır giderler. Server-i Kâinat'tan öte, daha büyük kim vardır? Diye düşünmezler. Ancak Mevlid-i Nebeviyi yazan ne yazdığını bilmez değildir!

O.G.

12 Ara 2023 - 11:33 - Analiz

Mahreç  Osman Gürses



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak El-Aziz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan El-Aziz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler El-Aziz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı El-Aziz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Elazığ Belediye Başkanı kim olmalı?